Atitudinea antistres

Stresul este reacția organismului față de o anumită situație care crează o stare tensională. Stresul este absolut inevitabil. A încerca să eviți stresul înseamnă a încerca să eviți viața.

Oamenii fac față solicitărilor și situațiilor stresante în mod diferit. Anumite persoane pot depăși mult mai ușor stările de presiune decât altele. Dacă în ultima perioadă ați avut probleme care vă determină o stare negativă, stresantă, este timpul să descoperiți modalitatea de a o depăși. Stresul poate fi schimbat din stres negativ în stres pozitiv.

În continuare vă propun câteva tehnici eficiente pentru gestionarea stresului cu care ne confruntăm zi de zi:

Admiteți că aveți limite. Nu vă stresați inutil încercând să rezolvați toate problemele dintr-o dată. Alegeți problemele care nu suportă amânare și lăsați-le pentru mai târziu pe celelalte. Prioritizați în acest fel sarcinile pe care le aveti de îndeplinit, cât și problemele cu care vă confruntați în funcție de urgența și importanța lor.

Nu faceți două lucruri în același timp. Dacă vorbiți la telefon în timp ce lucrați la un proiect, veți înregistra o diminuare a stării de atenție și o mărire a stresului. Dacă totuși trebuie să răspundeți și la telefon, mai bine luați o scurtă pauză, altfel făcând două lucruri în același timp, datorită neatenției se pot strecura greșeli și poate fi nevoie să o luați de la capăt.

Dozați-vă ritmul de lucru. Dacă veți lucra prea repede, veți comite mult mai ușor erori și veți instaura o atmosferă de presiune în grupul de lucru. Preconizați înainte de a începe un proiect, timpul necesar de lucru, lăsând totodată loc pentru alte intervenții neprevăzute și asigurați-vă că dispuneți de toate resursele necesare.

Uitați de amănuntele nesemnificative. Concentrați-vă atenția asupra problemelor importante, asupra proiectului principal. Nu vă lăsați sustras de problemele fără prea mare importanță, astfel nu veți reuși decât să vă creșteți starea de tensiune.

Aveți grijă de voi. Opriți-vă puțin asupra lucurilor care vă fac plăcere. Recitiți sau citiți o carte, ieșiți cu prietenii, faceți o plimbare prin parc sau orice altceva care vă poate ajuta să  să vă deconectați.

Comunicați. Vorbiți cu cineva despre problemele cu care vă confruntați. Discuțiile despre problemele și preocupările voastre cu un prieten, un coleg sau un părinte vă pot ajuta să depășiți stresul și să găsiți și soluții de rezolvare.

Gândiți-vă la propria sănătate. Asigurați-vă că ați dormit suficient, că ați mâncat bine și că faceți destulă mișcare. Faptul de a vă simți în formă este o manieră de reducere a stresului.

Despre Terrapi

Psychologist with a great background in addictions, depression, anxiety, sport psychology, sexology and career counselling.
Acest articol a fost publicat în Adolescenți, Adulți, Categorii, Copii, Vârstnici. Salvează legătura permanentă.